maandag 27 april 2009

GELUKT!

Daar was ik weer eens, eerst maar mijn strokenquilt showen! Hij heeft het hele rondje gemaakt, van wasmachien tot droger en ligt nu heerlijk op de bank. Verstand op -10 op aanraden van Jeannet OHHHHH spannend, gelukkig had ik colorcatch doekjes erbij in gedaan die waren ROSÉ toen de quilt uit de wasmachien kwam!
Ik had wel meer quilts maar ja die had in met de hand gemaakt en om die nou te wassen! Nee die hang ik buiten te luchten maar ja ik wou het toch een keer proberen en de hoek van de nieuwe bank staat in het zonnetje hmm een fleecedeken NEE geen optie een nieuwe quilt?! En zo ben ik vorige week maandag begonnen aan een voor op de bank, de bak Mumm stoffen te voorschijn gehaald en stroken gesneden, van 10 tot 7 cm breed daarna de stroken aan elkaar geraced en dinsdagochtend had in een 1persoons top. s' avond heb ik de quilt opgespannen ik had nog een wollen vulling liggen die heb ik er tussen gestopt en woensdagochtend rond de middag was ik klaar met rijgen. Machien op tafel en voetjebreed erlangs scheuren (met katoenen garen rechte steek 4) eind van de middag was ik klaar en na het eten heb ik de afbiesrand eraan genaaid, had deze manier van afbiezen nog nooit geprobeerd dat was dus een mooie voor deze quilt! Ik heb het gezien bij haar en het ging heel snel en ziet er ok uit. Ik heb nog nooit zo snel een grote quilt gemaakt, en ja hij slaapt heerlijk (ook dat is al geprobeerd, lol)
Nu weer verder met de safe haven, het volgende blok is al half geknipt, nog 3 tegaan! En dan natuurlijk de klosjes, maar deze week is daar niets van gekomen.

1 opmerking:

Yvonne aka sommeke zei

Wooow, die is snel en ook nog mooi gegaan!