woensdag 28 november 2012

Een paar weken terug was ik wolletjes aan het sjoppen voor mijn gehaakte omslagdoek en zag toen deze SHAWL, ohhh LEUK. Thuisgekomen het pakket voor de shawl op mijn verlanglijstje gezet en toen hoorde ik van een enthousiaste elfje dat er iets onderweg is? 
  
Leuk maar ook wel SCHRIKKEN, Sylvia heeft mij van de zomer geleerd om ajour te breien maar inbreien NEE daar heb ik geen kaas van gegeten. Toen ben ik op internet gaan zoeken en heb op het blog van Wieke heel veel tips gehaald o.a fair isle inbreien.

Op internet een patroon gekocht en daarna bij Trollenwol in Driebergen wol van Holst garn. Uitgelegd wat ik van plan was en toen hebben ze me in de winkel bij een bakkie T op weg geholpen.

Op de foto zien jullie het begin van mijn omslagdoek in wording, ik begin al te wennen aan de rondbreinaaldjes, ook nog iets wat ik niet kende. 
Als ik bij de rand aan ben gekomen mag ik weer terug komen voor verdere uitleg. Er is een wereld voor mij open gegaan, ik brei met 2 kleuren tegelijk en mijn bolletjes zitten niet eens in de knoop SUPER.

Ik ga gauw wat huishoudelijke zaken afhandelen en dan weer wat pennetjes in de rond breien.

Hele fijne dag,
knuffel van mij

19 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat mooi Else! Je bent een meisje met vele talenten! Echt een sjawl om helemaal verliefd op te worden. Veel breiplezier!

katrien zei

wat is ie nu al leuk.

Annelies zei

Wat leuk ! Mooi ook.
Ik ga maar eens snel mijn Franse les van vanavond voorbereiden. Ben rijkelijk laat.

Guusje, zei

O wat wordt dit mooi, wat leuk dat je ook zo'n prachtige sjaal gaat breien. Die houdt je straks heerlijk warm.

Juicybear zei

Mooi hoor, en heel veel plezier met je breiwerk.
Groetjes Anneke

Lida zei

Jeetje, je bent nu van alle markten thuis en wat een schitterende kleuren heb je gekozen! Veel plezier ermee, ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Knuffel
Lida

Rennie zei

Je hebt echt gouden handjes. Wat een talent! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal verliefd op bent geworden. Ziet er zo gaaf uit. Heel veel plezier er mee en dikke kus.

Anoniem zei

Hey Else,
Dat ziet er al geweldig mooi uit.
Jij kan ook werkelijk alles, nietwaar!
Ik kan bijna niet wachten om het eindresultaat te zien.
Liefs en Knuffel,
Anja

Willy zei

Hej Else, ik dacht al zit ik wel op het goeie blog? Ja dus! Prachtig wordt het. Dit smaakt vast naar meer ;) Veel plezier ermee!

Anoniem zei

OOohh Else de kleuren prachtig en de shawl wordt ook lekker groot.
Heerlijk breien de houtkachel aan, kaarsje erbij en een lekkere grote chocolademelk met slagroom. Ik wil zo met je meedoen, lieve groet Tjitske.

sylvia zei

Meid, wat mooiiiiiiiii!!!!!!!!!!!
haha, en dan te bedenken dat jij in de auto zat te wachten op je lief en telefonisch instrukties kreeg van mij voor de breirol!!
en kijk nou eens wat je allemaal breit.......mag ik nu bij jou langskomen????........LOL
liefs, mij

Conny's-blog zei

Dat is mooi zeg, veel plezier in het maken van je shawl.............gr.Conny

carina zei

Spannend! Maar oh zo mooi en leuk! Goed hoor groetjes carina

Marijke zei

Wat heerlijk als je zoveel plezier hebt met breien en met zo mooi resultaat!!! Zelf haak ik liever dan dat ik brei....

groetjes van Marijke

Gert zei

Wat ben je super bezig zeg, geweldige kleuren, en (in mijn beginnersogen) een ingewikkeld patroon. Veel plezier ermee, ik volg je vorderingen op de voet.

Inge zei

Wow meisje Huizen, jij bent echt wel een breiwonder! Als je dit kan, nou dan ben je een topper. Ik wil ook weer gaan breien, maar vind er de tijd nog niet voor. Heb zo veel quilterige dingen liggen, die ik af wil maken. Pfieuw, drukkerdedrukkerdedruk LOL

Fijn weekend hè en een dikke knuffel van
Truusje!

Ellie zei

Wat een prachtige kleuren en leuk patroon! Veel succes ermee!
Groetjes,

Antje uit Urk zei

Else, je bent vast handwerk-all-rounder! Wat een geweldig breiwerk!
groetjes,

Vlijtige Handjes zei

Lek met het bloemenpatroon en mooie kleuren. Het lijkt me ook zo leuk om te doen. Ik brei veel en voor ajour of zo ben ik niet bang maar de Fair Isle is iets anders. Je kunt zo heerlijk kwijlen bij Wieke.
Groetjes Anita